Otursvecka eller ngt...

Kategori: Allmänt

gårdagen var rena helvetet.... idag har ju heller inte varit så lyckat.

Sofia sov över, och jag hade helt glömt bort att jag urnedsättningen var då, men som tur var så fick jag ett sms som påminnelse, så jonas kom o skulle köra. så släppte vi av fia hemma, och skulle åka till stan och hämta moa, men såklart skulle bilen gå sönder också... bromsbelägget gick åt helvete och det lät så förbannat så jonas ville inte köra mer, så vi åkte ut till frida och bytte bil. jonas släppte av mig i stallet eftersom jag hade lovat frida o kolla till hästarna, så hade dom bytt hage och jag var helt säker på att frida sagt fel hage eller ngt för jag gick runt där o ropa o leta men såg inga hästar.. så står dom precis bakom hörnet.. Bra Zarah bra.. så vägrar pegasus såklart komma till mig så fick gå där bland hästarna och höll på att skita ner mig. men så fick jag fast han o då vägra han gå. jag livrädd står o försöker få han frammåt när resten av hästarna står o kollar på mig som om jag var dum i huvet. o då blir jag såklart ännu räddare så börja jag springa o stackars hästarna stod ju bara där o kolla o åt..
 
jag fick iaf äntligen in honom så skulle vi ut o gå. eddie ville framåt och pegasus ville bakåt.. så det gick ju göööör bra. så släppte eddie. och vad fan gör idioten då.. jo varför inte hoppa lite i leran när det ändå finns lera lixom.. så hela hund fanskapet var brun. och luktade koskit..
 
när vi kom tilölbaks till stallet och jag skulle släppa ut honom så hande ju såklart hästarna ställt sig vid grinden så jag fick inte in hästen o där stod jag o ropa och vifta med grimmskaftet och fick ingen reaktion mer än en konstig blick. så tänkte att jag kunde ta av grimman på pegga o hålla grimskaftet runt honom bara så jag kunde släppa honom fort för att slippa bli söndersparkad. men såklart ville ju pegasus hellre äta så där stod jag o hängde i 600 kg som inte ens rubba sig.. så glad blir man när allt går som det ska. tillslut gick hästen in och jonas tima mig precis, det enda som gick som det skulle den dagen.
 
efter det hämta vi upp moa o åkte hem en snabbis, sen vidare till uddevalla för att köpa bromsbelägg. joo vad kommer jonas på då när vi nästan är halvvägs. han körkort och bankkort låg kvar i hans bil. o mamma och pappa vänta på oss på kusten med mat. men pengarna löste det sig med o fick äntligen tag på dessa jävla bromsbelägg så kom vi ner till kusten och skulle äta, såklart spillde jag ris på hela golvet. o mamma hade redan städat 2 gånger den dagen så hon blev ju glad över att få städa en gång till..
 
menmen när vi kom hem tände jonas i pannan och drog sig hemmåt eftersom han skulle laga bilen tidigt men så skulle han även vara hos oss tidigt dagen efter eftersom han skulle köra moa till bussen som började jobba klockan två.
 
så skulle moa iaf duscha... jaaa det gick ju bra. d¨hade det blivit stopp i avloppet så det var vatten ut till hallen. HAHA.. det var lätt upptorkat sen vare sovtime.
 
vaknar klockan 10.40 och går upp. så skulle vi fixa frukost o moa sår där med brödrosten och kämpar för livet för att försöka få igång skiten och det går verkligen inte o jag bara men du får trycka ordentligt o försökte jag med tusen gånger. gick verkligen inte. o då kom moa på att det inte kommer ngn ström till den får då blire så, så jag går runt o kollar alla lampor o inget funkar, går upp till proppskåpet o hade hoppats på ett det var lätt fixat men ikke. Jonas smsar o säger att han inte hinner köra eftersom dom lagar bilen o vi behövde ström för att pumpa moppen. allt gick verkligen åt helvete, så kommer jag på.  vafan det kom ett konstigt kort härom dagen där det stod ngt om ström. hittar det. tisdagen den 17/7 kommer det vara strömavbrott mellan klockan 10.00-14.00.. tack för informationen typ...
 
så moas stackars mamma fick göra sig iordning o skynda sig hit för att hämta moa så hon hann till jobbet..
my life sucks....
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: